vrijdag

Rock 'n Roll Johnny

Ik lees eigenlijk zelden damesbladen met de bijbehorende laatste nieuwtjes c.q. roddels, ik koop ze niet want dat vind ik nu echt zonde van 't geld.( Besides: ze liggen gratis bij de kapper. ) In de bieb hebben andere bladen meer mijn aandacht ( psychologie en soms duiken ) , en thuis komt alleen het wekelijkse ( lees: plaatselijke )  sufferdje met de overlijdens- en geboorteberichtjes van 't eilandvolk.  Hoogwaardige artikelen over de politiek, de economie en andere interessante zaken staan daar niet in, hooguit hoe vaak de veerboot vaart, welke huisarts weekendienst heeft , dat de poes van ome Henk is weggelopen ( graag bellen met 44 7777 als je haar ziet )  en op welke camping weer lastige jongeren zijn geweest.
De krant lees ik dus via internet,  dat scheelt  tevens een hoop oud papier op jaarbasis.
Anyway: afgelopen dagen sneup ik wat meer op internet en het nieuws dan anders. Howcome?
Omdat het weer een feestje gaat worden op deze berg zand.
Voor de 22e keer staat Terschelling in het teken van Cadillacs, Blue Suede Shoes, Rockabillies, vetkuiven en suikerspinnen, Solex-races en hoelahoepen.
Mijn oog is dus gefocused op slechts één thema: Rock 'n Roll. Want als er een feestje is, wil ik graag op de hoogte zijn van alle ins en outs,  wie er komt, welke band er speelt, hoelang de wachttijden voor een suikerspin danwel vetkuif bij de kapper zijn,  waar en welke jurken  c.q. schoenen  leuk 2e-hands te scoren zijn kortom: lang leve internet.

Dat internet en google écht alles voor je neus douwen moet je soms voor lief nemen.
Ik was dus even aan rondkijken en belandde op de één of andere manier bij Grease, je weetwel, die leuke film met John Travolta en Olivia Newton-John.
Gave vetkuif had hij toch, dus ik typ john en vetkuif in en kom vervolgens bij een 'nieuws'artikel over mijn vroegere filmheld!
Vetkuif Johnny en zijn ega worden weer papa en mama. Ze rocken 'n rollen blijkbaar nog steeds evengoed.
Maar ik frons mijn wenkbrauwen wanneer ik lees naar de reden: het verlies van zijn 16- jarige zoon is de aanleiding voor dit nieuwe geluk.


Ik hoop het maar, want als je op je 56e nog eens papa wordt ( en op je 47e moeder )  en je nieuwe zoon  wordt op jouw 72e zestien ( als je dat beleven mag .. ) ...hoeveel geluk is dat voor het kind?

4 opmerkingen:

Sjoerd zei

Die mensen denken alleen aan hun eigen geluk... Minpunten voor Johny

mevrouw yvonne zei

ik dacht bij het lezen van de reden 'hm' wat zoveel betekent als *frons*

Sylvia zei

En ik lees in die door jou verfoeide damesbladen dat meneer Travolta dik, vet vreemdgaat. Dit terwijl zijn hoogzwangere echtgenote zich aan het voorbereiden is op hun 'nieuwe' zoon. De toekomst ziet er nu al rooskleurig uit voor de nieuwe Travolta spruit...

bl@nkie zei

Ik weet het niet. Vraag het over 16 jaar aan het kind zelf. Als hij genoeg liefde krijgt moet het kunnen vind ik. Ik denk dat je wel begrijpt wat ik bedoel! ;-) x