dinsdag

Als woorden moeilijk te vinden zijn

't Is alweer een mooi poosje geleden dat ik hier een stukje krabbelde.
Geen inspiratie , geen zin, andere zaken , noem het maar ik weet het niet.
Belangrijk is het ook niet, belangrijker is het om je tijd goed te gebruiken.
En dat is natuurlijk een relatief gegeven, want er zijn bloggers ( ik noem geen namen ) die het ont-zet-tend belangrijk vinden iedere dag hun letters om te zetten in zinnen en verhaaltjes. Verhaaltjes zijn ook belangrijk, dat zal ik zeker niet ontkennen.
Verhaaltjes zijn er om door te worden gegeven... een stukje onsterfelijkheid zou je kunnen zeggen. Of in een ander geval je ideeën of gevoelens te delen.
Ook prima.
Per slot is dat iets wat we allemaal willen: delen. Nog liever onsterfelijk zijn, want niemand denkt graag na over zijn eigen dood. Dan is het verhaal over en uit.En wat er van overblijft moet nog maar blijken dan....
Ik ken een jonge vrouw,haar dagen zijn geteld. Ze heeft zegge en schrijven nog een paar weken te gaan. Haar boek behandelt nu het laatste hoofdstuk. Moeizaam vormen zich zinnen, want woorden zijn nu zo moeilijk te vinden.

6 opmerkingen:

Terrebel zei

Onsterfelijkheid gaat mij te ver. Maar als kleinkinderen van vrienden van m'n zoon nog weten wie ik was zou dat heel tof zijn.

Het valt niet mee om te weten dat iemand je spoedig zal ontvallen...sterkte!

Sjoerd zei

Je hebt gelijk, het is de boodschap die het doet.

Salty Letters zei

@Terrebel: Tuurlijk is het tof als mensen , kinderen, kleinkinderen nog weten wie je bent nadat je bent ontvallen ... onsterfelijkheid is ook dát. Naast je genen leven de verhalen door. Wie je was, wat je zei. Hoeveel je hebt betekend voor die ander.
@ Me: Dankje.

Henry aka ... zei

Als ik er niet meer ben... Hoop ik dat er mensen zijn die zeggen.. Hij was een bijzonder mens, ik hield van hem en ik mis hem! Want wat is er fijner dan als iemand tegen je zegt, "ik mis je zo"? Alles wat we in het leven liefhebben, waar we voor leven en waar we voor gaan, samenvattend in die woorden, hij is er niet meer en ik mis hem zo...

Henry aka ... zei

Oja... ik denk dat je op www.fotovaneenmooiedag.nl je gevoelens wel kan spiegelen aan de mijne! Daar ligt mijn hart op dit moment! ;-)

Henry aka ... zei

En Salty... Wie schrijft, die blijft.. Ik schrijf altijd alles van me af. Het is voor mij de enige manier. ;-)