zondag

Boer zoekt Vrouw seizoen 2019/1



Foto: Persgroep Net


Gisteren waren we ( mijn vriendin en ik ) bij de Sneak Preview in Ede, alwaar wij met nog een paar honderd deernes en heerschappen als eerste het tipje van de sluier kregen.  Wij kregen namelijk de voorkant van de boeren te zien. En dat was  - op zijn zachts gezegd - bjusterbaarliik leuk! En dan kan ik het toch niet laten om er een blog (-je) over te schrijven...

Zometeen is het dan zover,  de kersverse aftrap van een nieuw seizoen Boer zoekt Vrouw,  weer een nieuwe voorstelronde met 9 boeren en 1 boerin... ik kannie wachte, nie....


Half Nederland ligt weer voor de buis ( over welgeteld een uur), want we blijven natuurlijk een nieuwsgierig volkje en willen graag het wel en wee op liefdespad meemaken van onze voedselverstrekkers. Hoewel, niet alle boeren in de serie zijn voedelverstrekkers. Er zit warempel ook een knollenboer tussen en dan bedoel ik niet de rode bietjes ( Godzijdank niet! Als ik iets niet blief dan zijn het wel rode bietjes ) , nee, dit heerschap ( want man ) heeft een hengstenhouderij . Ik verklap niet waar.  Hij heeft wel een bonuspunt alvast want in het weekend kan de new-wife-in spé heerlijke  zelfgebakken friet van um verwachten. Of soep.  Groentesoep met ballen. ( die kunnen eruit gevist worden natuurlijk ;)  want niet iedereen eet vlees.  )

Tijdens  de interviews kregen we al een goed beeld van de deelnemers/ster ( complimenten voor het camerawerk, moooooooooie plaatjes!  ) en  heb ik voor mijzelf stiekum al 1 boer tot KNUFFELBOER van het seizoen uitgeroepen, een ( jonge )  boer die het werk van zijn overleden vader voortzet samen met zijn moeder.  De manier waarop en hoe hij het bedrijf runt, met de dieren omgaat en in het leven staat gaf mij al tranen van ontroering in  de ogen.  Zo puur en oprecht.  Ik hoop dat we heel veel van um gaan zien ! Tis dat ik niet in de juiste leeftijdscategorie val anders had ik al geschreven!

Al geschreven? Ja dat kon meteen ná de Sneak Preview al. En daar maakten al heel wat famkes, froulju en hier en daar een beppe (oma ) , gebruik van. Dus mensen... de teller loopt al.

Nou , nu ga ik gauw voorbereidingen treffen voor een avondje Happy-TV. Laters!




6 opmerkingen:

Terrebel zei

Genieten is altijd goed! Toevallig geniet ik van andere dingen dan van het kijken naar Boer zoekt Vrouw. Maar dat doet niet ter zake.

Sjoerd zei

Ik moet ook eerlijk bekennen dat ik al die jaren nog niet een aflevering heb gezien...

Salty Letters zei

lieve Ter en Sjoerd,

Er valt genoeg te genieten , ook buiten BZV om, maar dit seizoen ( begint in januari ) raad ik jullie aan om toch es te kijken , vooral naar boer Willem. Da's een hele bijzondere!
Maar eerst genieten van een heerlijke nazomer... September wordt fantastisch!!!


Zilte zwaai en groet, xxx

Cee zei

Wat leuk, naar de sneak preview geweest, en ons laten meegenieten!
Willem is zeker heel bijzonder, ook de manier waarop hij het bedrijf runt.
Ik duim voor heel veel brieven. Vooral voor hem natuurlijk, maar ook omdat wij dan alle afleveringen mogen meegenieten van hem en zijn boerderij.
En mocht je onverhoopt met bietjes opgescheept raken - ik hou me aanbevolen.

saltyletters zei

Ha Cee,

Ja ik duim ook voor Willem Weidestal, en daarmee voor ons, kijkers. Ik denk dat half Nederland niet (meer) weet hoe het melken in de vrije natuur gaat... en dan zo'n mooi ambacht voor de camera te laten staan zou supermooi zijn. maar het gaat natuurlijk in eerste instantie dat hij de liefde vindt!

Bietjes:
Ik zou zeggen, kom hier maar bietjes eten,ze zitten vaak genoeg ( iets te vaak ) in mijn wekelijkse Odin-tas... (ik geef ze meestal weg) . Je bent van harte welkom om aan te schuiven.

bl@nkie zei

Blijft een leuk programma he .. ;) En de boeren kunnen wel wat positieve publiciteit gebruiken. We gaan kijken .. Al is het alleen voor Yvon ..