dinsdag

Ten Leste - Voor Zeekraai

 

Ten leste

 

Ik weet niet welke weg je neemt;
de sterren gaan hun baan ten einde
en straks is mij het dichtstbijzijnde,
het langst gewetene weer vreemd.

Maar wat bestond aan zon en maan
en wisseling van de getijden,
het was alleen opdat wij beiden
elkander niet zouden ontgaan.

Wij worden nu nog slechts door tijd
en ruimte van elkaar gescheiden,
maar sta mij aan het eind terzijde
als ik de einder overschrijd.

Wij hebben alles nog te goed
wat ons het leven heeft ontnomen:
uit welke verten ook, wij komen
elkaar ten leste tegemoet.


J.P. Rawie 




Vandaag kreeg ik de bittere boodschap te horen ...  ' Zeekraai '  is heen gevlogen...
Zeekraai laat zijn lieve vrouw en maatje achter, twee prachtige dochters en een lieve zus en zwager, dierbare familie en talloze vrienden. 

A Dieu,  Zeekraai.
In mijn gedachten zweef je hier rond en zal ik in de stilte 
ergens
je roep horen...
uit welke verten ook,

... 

4 opmerkingen:

Sjoerd zei

Ik wens familie en vrienden van deze "Zeekraai" heel veel sterkte toe.

Terrebel zei

Onvoorstelbaar! En zo snel! En helaas ook veel en veel te jong. Gecondoleerd. Sterkte voor zijn nabestaanden.

Salty Letters zei
Deze reactie is verwijderd door de auteur.
bl@nkie zei

Wat een verdrietig nieuws .. sterkte familie en vrienden. ❤️ De herinnering blijft leven ..