zondag

Zomer of Herfst


Het seizoen weet nog niet wat het wil: zomer zijn of herfst worden.
Of gewoon allebei tegelijk. Geen wonder dat het allemaal verwarring brengt: je hebt ook mensen die denken dat het nog zomer is en gaan gewoon zwemmen in zee, al loopt half Nederland al met parka's en kekke mutsen.
Afgelopen weken was ik aan het werk bij een ouwe boer ( 87 ) en hij vertelde mij dat ik me maar moest voorbereiden op een heul strenge winter...
Ik vroeg of hij soms Piet Paulusma op de koffie had gehad. "Nee ' zei hij, maar ik kan het zien aan de grond '' ... dus ik ga buiten kijken en zie niks bijzonders.
Zegt hij: '' Er liggen onmeundig veul beukenootjes op de grond... dat betekent dat we een strenge winter gaan krijgen."

 Aha.

Juist ja. Boer Hylke fan Sytze fan Jort fan Sil ( niet de strandjutter ) heeft het mangsmal bij het rechte eind.
't Is maar dat u het weet: ik zou zeggen sla alvast honderd blikken unox snert in, koop koffie en suiker per dozijn, hak een bos om voor hout en zet de chocolademelk maar vast op. Laat die winter maar komen dan.

Ondertussen zet ik nog wel even een lekkere plaat op: ( word je ook warm van: voetjes van de vloer )


.

2 opmerkingen:

Sjoerd zei

Hier heeft de herfst duidelijk zijn intrede gedaan... Het is guur, koud en nat en de bladeren vallen met honderden tegelijk uit de bomen.

A van de Aa zei

Het kan vriezen en het kan dooien met die voorspelling ;-)
Het is hier bijna zomers met de 15 graden en het zonnetje.