zondag

Boer zoekt.... Aflevering 1 / 2016

Het is zegge en schrijve achtentwintig augustus tweeduizendenzestien. De aftrap is begonnen.
Boer zoekt Vrouw International is ruling the Dutch Television coming winter.
Voor al diegenen die het gemist hebben, kijk naar uitzending gemist of lees onderstaand verslag.
Dan heeft u morgenochtend weer koffiepraat op kantoor,  school of ... in de stal.

Komtie:


OOOooooo gottegottegot.... boer Olleke ( Bolleke Buik ) heeft 1400 koeien.
Ja , hij kan aan de melk zien of de koe ziek is... (ja als er stropjes in zitten is het niet goed hè ) .
Maar met de auto ( 4 x 4 ) door je stal heen rijden vind ik persoonlijk wel een beetje decadent , heer Ollie! Er zullen vast wel Gooise Babes zijn die dat heel jottem vinden, want dan hoef je niet met je laarzen door de stal, scheelt weer vieze voeten. ( Of zoals hij het zelf zei: ik kan niet alles belopen...) Heer Ollie heeft wel een leuke kop, dat dan weer wel.
En dan: 15 medewerkers. Dat betekent heel veel koffie zetten....
En pa en ma wonen op een paar km afstand....
Had ik niet elders iets geschreven over dat het zo heeeeeeeeeeeeeerlijk zou zijn GEEN schoonouders in de buurt te hebben??? ( Ging er van uit dat de boeren geëmigreerd zouden zijn, níet dat het héle huishoudpakket meeging...  ) En nu dit. Mijn droom valt in duigen.
Maar goed dat ik 2 flessen rood heb staan... doe er nog maar eentje voor de schrik.
Briefpapier blijft - zoals ik al eerder schreef - in de kast.

Boer Herman - in la douce France - : Leuke knul, iets minder koeien ( gelukkig ) . En leuk: hij blaast een vrolijk deuntje. Een boer waar muziek in zit, ware het niet dat hij voor mij te jong is. Never mind. Deze krijgt heul veul (muziek)nootjes te kraken. Wedden? Ach, en hij is nog zo puur en onbevangen. Wat een heerlijk jong.

Zambia: Lekker zonnig en heeeeeeeeeeeeeeeee....ik zie water. Geen zee maar een meer. Nog meer meer.
En dan vis. Voor een Zilte Deerne is vis heel belangrijk. Maar kweekvis is nou net niet echt bepaald mijn ding. Marc wel. Marc is een lekker ding. ( Uhum ) Zijn huisje aan het water zal veel hoge ogen scoren. En verhip, er staat hagelslag in zijn kastje. Kijk, daar word ik wel weer blij van. Van die big smile trouwens ook, maarja, net iets te jong. Ik schat een jaar of ... ietsje...
Nog een pluspunt: hij schijnt goed te kunnen koken...ooooooooooo dat worden zeker 500 brieven .Herstel; dat worden 1000 brieven.

En dan.... Canada.... aaaaaaaaaah een Drent. Dat voelt al meteen vertrouwd, dat kletst ook wel makkelijk want dat versta ik wel. ( Mien Moo kwam oet Drenthe )
Hij is wel een beetje geflipt: bij de thee krijg je een hamburger en een ei. Arme Von. Gelukkig is ze al getrouwd.
Maar goed, pries de dag niet veur t aobend is.
Je fanmail krijg je in Caaaaaaaaaaaaaaaanada via de Appie Happie ( maar dan anders ) en in de supermarkt mag je in je ouwe broek zomaar naar binnen lopen. Goh... das mooi. Dat mag ik op mijn zandplaat ook. Dus kijk an, er zijn meer fijne plekken op de wereld.
Ik zie een redelijk normale melkput, wel een beetje groot , maar alla het is Caaaaaaaaaaaaanada hè.
De Drent heeft nog wel een fijne wens: een paar kinders erbij zou wel gezellig zijn want 'Twee is maar een beetje kaal hè?? ".... oops... mijn eierstokken zijn de rammelfase al voorbij. Zijn twee honden ook goed? Die zijn al geleverd, en neem ik zo mee in mijn rugzak. Onee, ik zou niet schrijven dit keer.
De kerkgemeenschap is erg belangrijk voor um, ja dat snap ik wel ( voor mij ook ) . Zeker als je daar alleen zit. En dat zijn broertje is verongelukt.. das heul heul erg. Wat mooi dat je dan zo'n gemeenschap om je heen hebt ( en t geloof dat het hier niet ophoudt ) Krijg wel kippenvel van zijn verhaal. Deze krijgt ook veel reacties. Komp wel goed mien jong.

David gaat Roemenië opnieuw resetten. Met vleesvarkens. Elke stal is 120 meter lang. En er komen heel veel varkens in. Heel veel. Heel, heel heel, heel veel. Er staan wel 13 van die stallen. Het wordt - vrees ik - dan een soort varkensfabriek. Ik geloof dat ik nu ineens afhaak. O, wacht, Yvon moet nog door de bush bush. Op naar de kraamstallen.
Dat wordt zijn meeste(r) -werk...
Ga er maar aan staan... in Roemenië nog wel.
Wie durft??? ( ik sla even over. )




3 opmerkingen:

Sjoerd zei

Haha, volgens mij ben jij toe aan een Berenburg(er)..

Anoniem zei

Geweldig mooi stuk! Wat kun jij het heerlijk schetsen... Je trekt nu al kijkers voor het programma, haha. Mijn zapp modus bleef hangen bij boer Zambia,, kan het niet helpen, ben verkocht.. Oeps! Nee, helaas ben ik al onder de pannen, maar anders.. poe poe.
OT: Lief je berichtje, zo af en toe kom in nog eens online. Heerlijk dat 'on blog' geen tijden gelden. Het is gewoon goed.
Fijne dag! :-)

A van de Aa zei

Mis de boerin .... ;-)