zaterdag

Auto-loos....

Zo. De auto  naar de sloop weggebracht .  Garage X heeft er een mooie oldtimer aan en met een ruime 3 ton op de teller is mijn mooie REDFRUIT nu écht met pensioen.
Terug langs de dijk gelopen met een prachtig hoog water en glanzende zeemeeuwen. Door de polder met dansende koeien ( waren erg blij dat ze buiten waren kennelijk ) en mét twee brave honden.
Die liggen nu voor Pampus. Baasje idem. Vijftien kilometer lopen in een straf windje is zeer zeker verfrissend, maar ook vermoeiend. Zeker als je dagelijkse uitlaatrondje maar één tot maximaal twee kilometer per keer beslaat. 
Het gevoel auto-loos te zijn is een beetje 'weird' na 16 jaar .
Maar als  'alles behalve een vent ' al went ( citaat: Yvonne Kronenberg) , dan auto-loos ook. Vast. 
Ooit.

5 opmerkingen:

Sylvia zei

Ik heb nooit een auto gehad dus ik weet niet beter. Maar voor jou, op je eiland, zijn de afstanden wel anders. Zal best pittig zijn, straks vd winter. Shit! :(

Sjoerd zei

Zo'n unieke wagen wegbrengen zou me pijn doen...

mevrouw yvonne zei

Wat Sjoerd zegt zou ik ook hebben, het zou me pijn doen.

Hij lijkt een beetje op de rode 'Bassie & Adriaan' Mazda die ik heb gehad. (Bassie & Adriaan vanwege de koplampen die in en uit konden klappen).

ton zei

Ik nam in 2010 afscheid van mijn rode Citroën XM en er zijn nog steeds dagen dat ik deze mooie dame mis...

Sonnetje zei

Jeetje! Ik roep al een aantal jaar dat als de onderhoudsbeurten van De Mooierder (Polo, bouwjaar '95) teveel gaan kosten, dat ie dan toch maar es weg moet. Want zoveel rijdt ie de laatste jaren niet meer. Maar toch. Zonder auto zou ook hier best even wennen zijn. 't Is toch ook een gevoel van vrijheid en onafhenkelijkheid. Sterkte!