donderdag

Lonesome



Inmiddels kijk ik amper meer naar Boer zoekt Vrouw op mijn ‘lousy Sunday afternoon & evening ' want blijere dingen te doen. ( De afgelopen weken waren saai en langdradig en saai en langdradig en saai. Gewoon heel heel saai. En langdradig. )
Toch lees ik nog wel de kranten en dan kom je dit dus tegen: http://www.telegraaf.nl/tv/prive/overig/27821726/__Breekpunt_voor_boer_Olke__.html

Tja, Olke vraagt advies aan zijn ouders.
Hoe oud ben je Olke? Ik meende ergens begin 50?  En dan kun je nog niet zelfstandig je keus maken? Nee, dan zijn papsie en mamsie je back- up.  Het is dat ik momenteel mijn pootje niet kan gebruiken maar ik zou jou Olke,  met  alle liefde een schop onder je kont verkopen! Knijp je handen dicht Olke, met een frommes dat bjusterbaarlik goed foar dyn beeste is! Want als het goed gaat met de beesten gaat het ook goed met de boer! ( wijze raad van collega Riks )
Vergeet dat ze sla eet in plaats van een stukje lijk, dat is bijzaak! Per slot dwingt ze jou ook niet om jouw chickensandwich te laten staan! Ieder mens heeft recht op eigen keuzes en dat is de háre. Respecteer dat, gooi die plaat voor je kop weg.  
Maar als je naar de bijzaken kijkt in plaats naar de hoofdzaken ,dan loop je de kans dat je je hoofd verliest  Olke, en niet alleen dat.  Dan verlies je méér dan een hamburger.  Dan verlies je meer dan een barbecue-steak. Dan verlies je het aller – aller -  allerbelangrijkste stukje vlees. 
Dan verlies je je hart. En dat van háár.
Maarnee:  de ouders hebben het woord en hoe: Het is niet alleen advies het is een
o n g e s c h r e v e n wet in Dad Jelle’s own Country: Wij Eten Alles. En met alles bedoelt hij dan ook werkelijk ALLES!  -  Ik mag hopen dat hij daarmee niet bedoeld dat hij persoonlijk de dames wel even wil afkluiven  bij gebleken ongeschiktheid  -.
Opperhoofd van de familie, ofwel hierna te noemen Terror Dad geeft onomwonden zijn mening, ik citeer: ‘Als ik eerlijk ben past dat ( Dat!  Wie bedoelt hij nu, Harriët? ) niet in onze familie’.
Okeeeee, steek die maar in je zak! Nog een leuke er achterna:
‘Dan moet ( MOET ) ze ( ZE! Niet hunzelf natuurlijk )  V E R A N D E RE N’ . 
Ja hoor…. Gooi  je mening maar overboord als je intreedt in de familie want bij de familie  heb je gewoon geen eigen mening, je doet  - en eet - wat het opperhoofd zegt.
Olke probeert nog even tussenbeide te komen met een zwak  ‘ Neeee ‘ wat immediately wordt opgevolgd door zijn braaf ‘, Oké  ‘, en  krijgt dan  -  alsnog -   gewoon de deksel van de vleespan op zijn neus want als Terror Dad zegt dat ‘ Alles wordt gegeten ‘, dan bedoelt Dad ook álles.  Basta! Geen discussie mogelijk. Sa is it en net oars!

Moeders probeert nog wat te plussen en te minnen maar duidt uiteindelijk evenzogoed sneaky-stiekum nog wel op 'dat andere ' wat mooi meegenomen zou zijn... en dan bedoelt ze dus het vlees eten.
Maar of dát nog werkelijk zoden aan de dijk gaat zetten??
Ik vrees het ergste.  Want:  nergens een dijk te bekennen in  Lonesome Texas….


Geen opmerkingen: