maandag

Happen

Van de regen in de drup met tussendoor een mistig dagje. Even herfst voordat de lente komt, het weer is een beetje in de war denk ik.
Zelf ben ik soms ook een beetje in de war maar dat terzijde.
In bloggerland wordt er weer volop over Boer zoekt Vrouw geschreven en automatisch ga ik ze dan toch lezen. Zelf sla ik dit jaar het kijken en bloggen over BZV over want genoeg andere zaken.( lees: het EK Rummikuppen op de zondagavond )  Maargoed, voor een potje lachen ben ik wel in en dus wordt het lezen uit andermans werk tijdens mijn koffie-break.  Hilarische berichten over de boeren en vooral de toehappende vrouwen die allerlei kunstgrepen moeten doen om hun boer als trofee binnen te halen. Of was het nou andersom? Ziehier mijn verwarring alweer.
Maargoed, langleve mijn mede-bloggers die de zware taak op zich nemen om met een goede pen,  gedompeld in vrolijk analytische inkt,  de boeren en vrouwen onder de loep te nemen om tot een heldere diagnose te komen.  De bloggers zijn de televisiedokters van 2017.
Mijn koffiepauzes zijn niet saai.

Volgens de televisiekrant  scoorden de boeren gisteren hogere ogen dan het politiek debat, wat ook wel weer logisch is want het politieke gewauwel horen we het hele jaar door al en er is weinig nieuws onder de zon wat dat betreft.  Bovendien: ik kan me voorstellen dat gewauwel op z'n Drents-Canadees of Texiaans-Fries een stuk smakelijker te verteren is. Over consumeren gesproken.
 
Daarom heb ik vandaag maar bestempeld als bakdag.  Per slot is het wel zo fijn als we vanavond iets te bikken hebben bij de koffie en de bijscholing c.q. oefenavond van  'de helpende handjes bij calamiteiten '.


Na wat blogs gelezen te hebben werd het toch een.... Boerencake.


1 opmerking:

Sjoerd zei

Als ik een vrouw zocht zou ik bij jou solliciteren, maar helaas ik ben getrouwd, en daarnaast geen boer...